Klik hieronder om ons nieuwe regelboek en spreukenboek te downloaden. Kom je spelen op een van onze evenementen, (met uitzonderingen van introductiequests) dat is het belangrijk dat je alle regels goed kent. Op het eerste gezicht lijken het misschien een (te) grote documenten, maar veel daarvan zijn beschrijvingen kan klassen en skills. Die hoef je niet uit je hoofd te weten, maar is belangrijk bij het maken van je karakter.
Zorg wel dat je alles tot en met 'Signalen' goed hebt gelezen en begrijpt. Het is natuurlijk niet erg als je af en toe iets vergeet, je kunt altijd aan iemand vragen wat die ene call ook alweer betekent. Mocht je vragen en/of opmerkingen hebben over het regelsysteem, stuur ons dan even een mailtje op Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Daarnaast zijn er een paar dingen die belangrijk zijn om in gedachten te houden bij het maken van een karakter en je karakter op je account; het is in principe niet mogelijk om zomaar van klasse te veranderen, dus denk goed na over de klasse die je wil spelen. Ook is het niet makkelijk op meerdere klassen tegelijk te spelen; als je een andere klasse naast je eerste klasse wil aankopen, moet je dit leren in het spelletje van een docent. Als je vaardigheden buiten je klasse heb geleerd, kan je dit niet aankopen in de karaktergenerator (op je account), dit doet de spelleiding voor je. Je kan alleen vaardigheden binnen je klasse en vrije vaardigheden zelf aankopen.
Het regelsysteem en het spreukenboek zijn aangepast in april 2024. Veranderingen ten opzichte van de vorige versie:
- De call ‘no play’ is toegevoegd onder 'Signalen'.
- Je geneest niet meer elke nacht 1 hp op iedere locatie. Je wordt wakker met dezelfde hoeveel hp waarmee je ging slapen.
- ‘Licht harnas’ en ‘Zwaar harnas’ leggen nu duidelijk uit dat je geen pantserpunten kunt stapelen. Alleen het beste pantser telt.
- ‘Afstandswapens’ kost nu 3xp in plaats van 4xp
- De benodigde vaardigheid voor ‘Alchemie I’ en ‘Scheikunde’ is nu botanicus in plaats van kruidenkennis
- ‘Muzikale gave’ zegt nu hoeveel hymnes je hebt: 2 hymnen per dag per niveau
- ‘Chirurgie’ legt beter uit hoe doodbloeden werkt tijdens chirurgie
- ‘Ziel van de Feniks’ legt nu duidelijk uit dat je geen mana erbij krijgt na het gebruiken van deze vaardigheid
- ‘Sacrilligium’ geeft standaard 2 innerlijke mana per dag in plaats van een duistere daad
- ‘Spirituele zegen’ beperkt niet meer in welke groepering je zit: occultisten en wijsgeren kunnen bij elke groepering gespeeld worden.
- De nieuwe waterspreuken van het aspect 'Reflectie' zijn toegevoegd.